Zaterdagmiddag was minister Ank Bijleveld op bedrijfsbezoek bij het familiebedrijf van André, Tonny en zoon Koen Mulder. Het bedrijf in De Lutte produceert op grote schaal rauwmelkse zuivel.

‘’Wat de sector nodig heeft is meer ruimte om te ontwikkelen en een eerlijke prijs voor hun producten’’, gaf de familie Mulder mee aan CDA’er Ank Bijleveld. Het kleinschalige werkbezoek is als vervanger van de CDA-tour door Overijssel georganiseerd met CDA Losser.Sinds 2016 is Raw Milk Company gevestigd in De Lutte. Naast de hightech en duurzame productie heeft de familie Mulder een boerderijwinkel Melk & Honing. ‘’Daar verkopen we niet alleen onze producten, maar ook biologische versproducten zoals groenten, fruit, vlees en rauwmelkse kaas.’’ Ank Bijleveld was onder de indruk van het familiebedrijf. ‘’Dit familiebedrijf draagt bij aan kortere ketens van het land naar het bord. Boeren moeten weer een fatsoenlijke boterham kunnen verdienen met hun werk’’, aldus Bijleveld.