05 september 2015

CDA verheugd met aanpassingen onveilige verkeerssituatie Schapendijk

Het CDA Oldenzaal is verheugd om te horen dat de gemeente gehoor geeft aan een buurtinitiatief. Aanwonenden van de Schapendijk in Oldenzaal hebben geconstateerd dat de maximale toegestane snelheid van 30 km/u regelmatig fors wordt overtreden. De gemeente Oldenzaal gaat de onveilige verkeerssituatie aanpakken.

Eerder dit jaar heeft het CDA Oldenzaal ook vragen gesteld over een onveilige verkeerssituatie aan de Schapendijk. Raadslid Judy van der Woning stelde namens het CDA vragen omtrent de onveilige verkeerssituatie bij de mini-rotonde Schapendijk/ Burg. Wallerstraat. Aan het college werd de vraag gesteld om deze verkeerssituatie anders in te richten. Nu de gemeente verkeersremmende maatregelen gaat toepassen aan de Schapendijk is het volgens de CDA fractie een goede aanleiding om ook de verkeerssituatie bij de mini-rotonde hierbij mee te nemen. De fractie van het CDA zal de wethouder vragen om ook de onveilige mini-rotonde mee te nemen in de aanpassingen.