11 november 2015

Gevaarlijke verkeerssituaties in Oldenzaal in kaart gebracht

De Oldenzaalse raad heeft in de vergadering van 9 november ingestemd met de motie van het CDA om zicht te krijgen op gevaarlijke verkeerssituaties in Oldenzaal. Al langere tijd zetten wij ons in om gevaarlijke verkeerssituaties in Oldenzaal aan te pakken. Zo hebben wij al vaker vragen gesteld aan het college over verkeerssituaties in Zuid-Berghuizen, de Binnenstad en De Graven Es.

Het college heeft nu de opdracht meegekregen om een inventarisatie te maken van reeds bekende onveilige verkeerssituaties en verkeerssituaties waar klachten over binnenkomen van inwoners van Oldenzaal. Vervolgens zal het college met een plan van aanpak inclusief bijbehorende kosten terug moeten komen naar de raad.

Het CDA is zeer verheugd met het feit dat er nu eindelijk een breed onderzoek komt naar onveilige verkeerssituaties in Oldenzaal. Wij zijn van mening dat het van belang is om na de inventarisatie ook tot aanpak over te gaan en hierdoor Oldenzaal een stuk veiliger te maken.