15 december 2017

Maaike Rödel lijsttrekker CDA

Maaike Rödel is door de ledenvergadering van het CDA Oldenzaal unaniem gekozen als lijstrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Naast Maaike Rödel staan de zittende raadsleden van het CDA: Hennie Maartens, Judy van der Woning en Stefan ten Vergert op de verkiesbare plekken 2 t/m 4. Naast andere vertrouwde gezichten van fractievertegenwoordigers Huub ten Vergert op plaats 6 en Jaap Vaneker op plaats 7 kiest het CDA met plek 5 voor nieuwkomer Luc Gelevert opnieuw voor vernieuwing en verbreding van de CDA-basis.

Op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen staan in totaal 22 kandidaten. De huidige wethouder Alida Renkema heeft een speciale positie. Zij staat als 22e en laatste op de kandidatenlijst en is daarmee lijstduwer. Alida is na de verkiezingen de 1e wethouders kandidaat van het CDA.

Het CDA Oldenzaal stelde enkele weken geleden het nieuwe verkiezingsprogramma voor 2018-2022 vast. Dit programma is gebaseerd op de resultaten van de “Boeskool 100” – de actie waarbij het CDA aan 100 Oldenzalers vroeg om mee te denken over de inhoud van het verkiezingsprogramma. Het CDA organiseert op dinsdag 16 januari 2018 om 19.30 uur in de hal van het Stadhuis in Oldenzaal een bijeenkomst om uitleg te geven over de uitkomsten van de “Boeskool” 100 en de vertaling daarvan in het nieuwe CDA-verkiezingsprogramma.