05 januari 2016

Subsidie voor duurzame energie beschikbaar

Burgers en ondernemers die zelf in huis of in het bedrijf duurzame energie willen opwekken kunnen vanaf volgend jaar subsidie aanvragen voor zonneboilers, warmtepompen en pelletkachels. Hiervoor wordt het komende jaar 70 miljoen euro beschikbaar gesteld.

Minister Henk Kamp (Economische Zaken): “Onze energievoorziening gaat de komende jaren veranderen. Nederlandse huizen en bedrijven zullen in de toekomst minder door gas en meer door duurzame warmte worden verwarmd. Zo kan energie worden bespaard en CO2-uitstoot worden teruggedrongen. Ook levert het huishoudens een flink lagere energierekening op. Deze ontwikkeling wil het kabinet onder andere stimuleren via deze nieuwe subsidieregeling. De overstap naar een duurzamere energievoorziening kan zo samen met alle Nederlanders worden gemaakt.”

De subsidie is beschikbaar voor verschillende apparaten bijvoorbeeld: zonneboilers, warmtepomp, pelletkachel.

Meer informatie kunt u vinden op de site van Rijksoverheid:

De voorwaarden van de subsidieregeling kunt u vinden op onderstaande link: