Bijeenkomst Pieter Omtzigt 8 oktober

Vrijdag 8 oktober organiseert CDA Oldenzaal een bijeenkomst waarin Pieter Omtzigt nader in zal gaan op zijn politieke ideeën en doelen voor het land en specifiek de regio Twente. Daarna kunnen bezoekers hierover met hem in gesprek. De bijeenkomst wordt gehouden in zalencentrum Rouwhorst in Oldenzaal. Het is de allereerste spreekbeurt van Pieter Omtzigt in Twente sinds zijn terugkeer in Den Haag als onafhankelijk kamerlid per 15 september. “We zijn het aan zijn kiezers én aan hem verplicht en hebben hem daarom uitgenodigd om zijn verhaal in de regio te delen!”.

Omtzigt is het meest besproken Kamerlid en ongekend populair onder de kiezers. Alleen in Oldenzaal haalde Omtzigt bij de Tweede Kamerverkiezingen in maart dit jaar, toen nog als lid van het CDA, al meer dan 3.000 voorkeurstemmen binnen. In Twente waren dit meer dan 50.000 en in heel Nederland zelfs meer dan 342.000 stemmen. Richting deze enorme achterban voelen we ons als afdeling “verplicht” om hen de mogelijkheid te bieden om “uit eerste hand” zijn verhaal te horen en een goed beeld te krijgen bij zijn politieke ideeën en standpunten voor Nederland en onze regio. Omtzigt zal op meerdere regionale thema’s zijn visie toelichten, zoals op bereikbaarheid van de regio, bestaanszekerheid en de relatie tussen burger en overheid

Al eerder sprak CDA Oldenzaal openlijk zijn steun uit aan Omtzigt. “Behalve de inhoudelijke aansluiting op zijn ideeën spreekt zijn wijze van open en eerlijk politiek bedrijven ons enorm aan. Wij hebben als lokale afdeling van het CDA altijd erg fijn met Pieter samengewerkt, hij was én blijft voor ons een belangrijke linking pin richting Den Haag”.

Voor iedereen

De bijeenkomst start op vrijdag 8 oktober om 16.00 uur bij zalencentrum Rouwhorst in Oldenzaal. Inloop vanaf 15.30uur. De middag wordt afgesloten met een gezellige vrijdagmiddag-borrel en eindigt om 18.00 uur.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helaas zijn er geen beschikbare plekken meer.

Covid-19 toegang

We organiseren deze lezing binnen de nu geldende corona-regels.

Dat betekent dat we een binnen-evenement mogen organiseren waarbij iedereen geplaceerd is (een vaste zitplaats heeft), er geen 1,5 meter afstand hoeft te worden gehouden, de zaal voor maximaal ⅔ van de normale bezetting gevuld is, een coronatoegangsbewijs verplicht is en de deelnemers aangemeld zijn.

Om fysiek deel te kunnen nemen moet je het volgende doen:

1. je moet een coronatoegangsbewijs hebben, dit is een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of een negatief testbewijs. Je dient dit te tonen via de Corona Check. Dit is een app van de Rijksoverheid die een QR code toont op je mobiele telefoon. Deze dienen wij, als organisator van een evenement, te scannen voor je de locatie betreedt. Deze app is beschikbaar via coronacheck.nl. De stempels in het gele boekje of je corona-registratiekaart die je na het halen van de vaccinatie via de GGD hebt meegekregen mogen wij niet accepteren als coronatoegangsbewijs. Als je geen mobiele telefoon hebt kun je via coronacheck.nl een geldig papieren bewijs regelen, als alternatief voor de app corona check.

2. én je moet je ID (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) samen met het coronatoegangsbewijs laten verifiëren bij aankomst