20 februari 2017

Het CDA is in conditie, nu de N35 nog

Aansluitend op de 15e editie van het Sallands Cross Circuit op zondag 12 februari was de allereerste editie van het NK crossloop voor bestuurders. Vanuit het hele land waren bestuurders naar Raalte afgereisd voor een gezellige en sportieve dag. Het parcours lag er extra sfeervol bij door een dikke laag sneeuw, de prijsuitreiking vond hierna plaats bij familievakantiepark Krieghuusbelten. Aansluitend bezocht een delegatie CDA'ers het inmiddels beruchte N35 knooppunt Bos.

Initiatiefnemers Dadema, burgemeester van Raalte, en Van Hijum, Gedeputeerde van Overijssel, deden uiteraard zelf ook mee. Beide heren zijn woonachtig in de gemeente Raalte en hebben hiermee de regio op de kaart gezet in sportief bestuurdersland. Van Hijum behaalde de eerste plaats bij de heren door in 46.58 minuten 10 km af te leggen, PGP wethouder Remy Meijers uit Valkenburg finishte als eerste op de korte afstand met een tijd van 20.44 seconden. Dadema (Groenlinks) liep het 5 km circuit in de Sallandse bossen nabij Omni Mobilea in 26 minuten. Bij de dames kwam CDA Kampen fractievoorzitter en Tweede Kamerkandidaat Hilde Palland als eerste over de finishlijn, op de 10 km was dit CDA raadslid Ingrid Kaal uit Borne met een tijd van 57.50 minuten.

De officiële prijsuitreiking vond plaats bij familievakantiepark Krieghuusbelten. Voor de politieke partij met de snelste tijd, het CDA, was een bijzondere prijs; een weekverblijf op het vakantiepark. Na de verkiezingen zal duidelijk worden wie de prijs mag innen; diegene die het dichtste zit bij de verkiezingsuitslag qua zetels voor het CDA. De initiatiefnemers zouden graag zien dat het NK Crossloop voor bestuurders een jaarlijks evenement wordt dat steeds in een andere streek georganiseerd wordt. Deze editie waren ongeveer 30 deelnemers van Valkenburg tot Terschelling, waterschapsbestuurder tot burgemeester en van lokale partij tot landelijke partij aanwezig.

“Het CDA is in conditie, nu de N35 nog” aldus CDA Overijssel vicevoorzitter Jan Nabers. Een delegatie ging daarom door naar kruispunt Bos om met eigen ogen te zien hoe de situatie eraan toe is. Ook op deze zondagmiddag vol gladheid en sneeuw bleven de auto's met hoge snelheid af en aan rijden. "Dit soort regionale zaken willen wij meegeven aan onze toekomstige Overijsselse Kamerleden. Zij weten als geen ander wat er speelt in de regio, nu de rest van Den Haag nog."