18 november 2015

CDA neemt kijkje in de keuken van Annie Schreijer - Pierik

De CDA afdelingen in Raalte, Deventer en Olst-Wijhe zijn dinsdag op bezoek geweest bij Europarlementariƫr Annie Schreijer-Pierik en hebben een kijkje in de keuken kunnen krijgen.

De bekende Overijsselse Annie Schreijer-Pierik had de afdelingen uitgenodigd om elkaar eens goed te spreken op de plek waar het allemaal gebeurd, Brussel. De politica is regelmatig te vinden op bijeenkomsten in de provincie, nu was het de beurt aan de leden om aanwezig te zijn aan "de keukentafel" bij Annie. Na een flinke reis per TCR Tours bus kwam de groep aan bij het Europees Parlement en volgde een gezellig samenzijn. Annie sprak met de (raads)leden over de praktische toepassing van Europees beleid en over wat momenteel speelt in onze regio. Deze gesprekken werden voortgezet tijdens een gezamenlijke maaltijd in het bezoekersrestaurant van het Europees Parlement.

Hierna volgt een rondleiding door het gebouw waar o.a. de plenaire zaal en een commissievergadering wordt bezocht. Ondertussen wordt Olst-Wijhe raadslid Ellis Lugtenberg gebeld door RTV Oost voor haar dagelijkse radio update. De raadsleden van Raalte ontvingen informatie over de AZC plannen in Raalte, de lokale politiek gaat thuis gewoon door. Aansluitend trekt de groep Brussel in en ontvangt een rondleiding van Sander Smit, oud raadslid Hof van Twente en nu werkzaam voor Annie. Het bezoek aan Brussel werd toepasselijk afgerond met een Belgisch pintje.