Jolande Olthof-Kolkman

Maatschappelijk welzijn
Welzijn
Sociaal-cultureel werk en kinderopvang

Jolande Olthof, lijsttrekker van CDA Olst-Wijhe een vrouw waar je op rekenen kan.

Jolande zit sinds 2018 in de raad en is vanaf 2020 fractievoorzitter. Dat doet zij met veel plezier en kennis van zaken. Met enthousiasme levert zij een actieve bijdrage aan de verbetering van de gemeentelijke samenleving. De mensen staan bij haar centraal, daar moet het beleid op afgestemd worden. Niet altijd eenvoudig, maar wel steeds uitdagend.

Geboren in Deventer op de Worp

Opleiding;

Kunst en Vormgeving(Almelo), maakt ze haar studie af op een stageplek in Olst.
Hier ontstaat het warme gevoel voor Olst-Wijhe en omgeving. Vanaf 1987 woont ze in Wijhe.

Werk;

Schulten mode.

Vrije tijd; zij is actief binnen de protestantse kerk in Wijhe.

Vele jaren heeft zij jeugdclubs geleid en veel jongeren en nu jongvolwassenen kent zij persoonlijk uit die periode. Verder is zij actief als lid van de Sinterklaascommissie die samen met Gastvrij Wijhe jaarlijks de Sinterklaas intocht organiseert. Zij zet zich in voor de Loop van Hoop, een activiteit van het KWF voor kankeronderzoek.

In de basisschoolperiode van haar zoons (nu allebei docent) maakt zij deel uit van de ouderraad en later levert zij als lid van de centrale ondernemingsraad van Deltion College in Zwolle een bijdrage aan die school. In de gemeente Olst-Wijhe is zij betrokken geweest bij het muziekonderwijs, baby- en peutermuziek en het project Kind op Schoot. Zowel door haar werk en alle andere activiteiten staat zij midden in de samenleving.

De gemeenteraad.

Vanaf 2018 raadslid en vanaf 2020 fractie voorzitter. Als raadslid voelt ze zich als een vis in het water. Het mooie van dit werk is de verbinding leggen tussen mensen. Ook als de meningen verschillen moet respect voor elkaar doorslaggevend zijn. Dit is ook een van de waarden van het CDA. Verbinden en altijd in gesprek blijven hoe moeilijk de materie ook is. In de raad is zij naast fractievoorzitter lid van de werkgeverscommissie. Ook vertegenwoordigt zij de gemeente Olst-Wijhe in de commissie Regionale samenwerking Zwolle en is voorzitter van de werkgroep regionale samenwerking gemeente Olst-Wijhe. Haar motto is dan ook ’zorg ervoor dat de politieke boodschap voor iedereen begrijpelijk is’.