24 augustus 2020

CDA Ommen maakt zich hard voor Veilig Verblijven in Ommen

Elke maand organiseert CDA Ommen een werkbezoek rondom actuele thema’s om zo te zien, te horen en te beleven wat er speelt in Ommen, want: Samen maken we Ommen. Wil je hiervan op de hoogte blijven, kijk dan op de website of volg CDA Ommen op Facebook en Instagram.

Zo was het CDA Ommen vrijdag 21 augustus In het kader van recreatie & toerisme in coronatijd op bezoek bij Boerderijcamping Het Varsenerveld van Gezina en Hendrik-Jan de Lange. Welke kansen zien we op de korte en lange termijn voor recreatie & toerisme voor zowel Ommen, alsook de regio en de provincie? Bijzondere gasten tijdens dit bezoek waren gedeputeerde Roy de Witte alsook Herman Broeksma van het CDA partijbureau/Steenkamp instituut. Broeksma geniet al enkele jaren tijdens de zomer van de rust op de boerderijcamping in Ommen.

Op de boerderijcamping zijn duidelijk de aanpassingen naar de 1,5 meter samenleving zichtbaar. Verder is er niet veel veranderd: de camping straalt nog steeds rust uit, is meer dan verzorgd en de eigenaren Gezina en Hendrik-Jan de Lange zijn als altijd betrokken en hebben een luisterend oor voor iedereen. Gezina geeft aan: “Juist in deze corona tijd is het zo belangrijk om maatschappelijk en sociaal verbonden te zijn en een luisterend oor voor al onze gasten te hebben. Daarnaast is verbinding tussen de recreatiebedrijven onderling ontzettend belangrijk om elkaar te steunen juist in deze tijd.” Ook haalde zij het belang van de verbinding van de centrumondernemers met de recreatieondernemers aan. Conclusie van het werkbezoek van het CDA is dat het voor de sector, voor ondernemers en onze stad op dit moment ontzettend belangrijk is dat Ommen veilig is en ook voelt voor iedereen die Ommen wil bezoeken of in Ommen wil verblijven. De CDA fractie maakt zich dan ook hard voor een sterke campagne gericht op Veilig Verblijven in Ommen. Voor de langere termijn wil het CDA meer dan een marketingplan alleen. Het CDA wil een duurzaam plan voor de lange termijn met bijbehorende actie gericht op het versterken van recreatie en toerisme. Hierin moeten allerlei facetten worden meegenomen, zoals voldoende ruimte voor fiets- en wandelpaden, samenwerking tussen stad en buitengebied, sterke verbinding binnen het Vechtdal, veilig verblijven in Ommen en verdere digitalisering van de recreatiebedrijven. Voor veel van deze onderwerpen is bij de provincie geld beschikbaar. Niet voor niets is er een meerjarig programma ‘Gastvrij Overijssel’ en zijn er extra middelen beschikbaar juist voor de toeristische sector in corona tijd. Het CDA is van mening, dat hier ook gebruik van moet worden gemaakt.