19 februari 2019

CDA onderneemt actie richting Den Haag voor boeren die vastlopen op regelgeving

Het CDA onderneemt een initiatief richting Den Haag om boeren, die ondanks dat zij innovatief en duurzaam boeren, worden beperkt door de Nederlandse regelgeving in uitbreiding van de veestapel. Dit was de uitkomst van een werkbezoek van Europarlementariër Annie Schreijer-Pierik (CDA) en gedeputeerde Eddy van Hijum (CDA) aan melkveebedrijf Koonstra in Vinkenbuurt.

“We zijn geïnspireerd hoe Pieter Koonstra zijn bedrijf neerzet. Circulair, duurzaam en toekomstgericht”, aldus Eddy van Hijum, lijsttrekker van het CDA Overijssel. “De provincie zou deze kartrekkers en voorlopers moeten stimuleren”. Annie Schreijer-Pierik vult aan: “Een vooruitlopend bedrijf als deze mag niet in voortbestaan worden bedreigd door fosfaatwetgeving. Dit familiebedrijf en andere bedreigde innovatieve melkveehouderijen moeten worden gekoesterd en gesteund omwille van hun goede prestaties op het gebied van milieu, klimaat en dierenwelzijn.” Natuur en Milieu Overijssel, die ook tijdens deze middag aanwezig was, liet weten dit initiatief van het CDA richting Den Haag te steunen.