26 november 2018

Geslaagde schaatsclinic onder leiding van Moniek Kleinsman

OMMEN/ENSCHEDE – Onder bevlogen leiding van voormalig schaatster en CDA-statenlid Moniek Kleinsman hebben de winnaars van de wedstrijd van het CDA Ommen op de ijsbaan in Enschede kunnen genieten van hun schaatsclinic.

Naast deze winnaars mochten de leden van de Schaatstrainignsgroep De Doorloper uit Ommen aan de clinic deelnemen. Na een intensief uurtje sporten, werd er gezellig nog wat gedronken. CDA-raadslid Jacqueline Tuinbeek en Moniek Kleinsman vertelden hierbij over de samenwerking tussen de raad en Provinciale Staten. “Als volksvertegenwoordiger actief zijn, of het nu lokaal is of in de provincie geeft energie. Of het nu is om het werk van bestuurders te controleren, of zorgvuldig omgaan met geld, of belangen behartigen en het horen van ideeën van inwoners”, vertelt een enthousiaste Moniek, die sinds dit jaar in Ommen woonachtig is.

Moniek kijkt tevreden terug op de schaatsclinic: “Het was leuk om nieuwe Ommenaren te ontmoeten, lekker actief en gezond bezig te zijn en goede gesprekken te voeren. Dat is de kracht van sport”. Moniek Kleinsman is sinds januari dit jaar met haar vriend Walter woonachtig in het centrum van Ommen. Ommen werd de nieuwe thuisbasis nadat haar vriend een autobedrijf in Emmeloord heeft overgenomen. “Het wonen in Ommen bevalt ons uitstekend, we vinden het heerlijk om na een werkdag door het centrum te struinen of om te sporten bij het Laar. Het centrum van Ommen heeft veel te bieden, we vinden het gezellig en voelen ons er thuis.”