06 januari 2017

“Kies voor je Regio”

Stem, ook tijdens de Tweede kamer verkiezingen, voor de eigen regio.

Op 15 maart 2017 zijn er weer verkiezingen. Dan kunnen we weer kiezen wie ons gaan vertegenwoordigen in de Tweede Kamer. Uiteraard werken wij er hard aan om een goed resultaat voor het CDA te boeken!

Echter, ook de Overijsselse (regionale) belangen staan wat ons betreft centraal. En u weet het: de Tweede Kamer bestaat uit 150 leden. Daarom zetten we tijdens deze verkiezingen alles op alles om al onze vier regionale CDA-kandidaten in de Tweede Kamer te krijgen. We kunnen dat uiteraard niet alleen, daar hebben wij uw hulp bij nodig. Daarom luidt onze boodschap: 'Kies voor je Regio'. Stem op één van onze kandidaten voor een sterk Overijssels geluid in de Tweede Kamer:

- Nummer 4: Pieter Omtzigt uit Enschede
- Nummer 21: Hilde Palland-Mulder uit Kampen
- Nummer 34: Eugene van Mierlo uit Almelo
- Nummer 44: Maurits von Martels uit Dalfsen

Elke kandidaat heeft zo'n 20.000 stemmen nodig om in de kamer te komen, Met het CDA-potentieel in onze regio is het in theorie gewoon haalbaar om al onze kandidaten in de Tweede Kamer te krijgen. Het kan, mits u maar op een regionale kandidaat stemt. En u weet het: op welke kandidaat u ook stemt, op welke plek uw kandidaat ook staat, uw stem gaat voor het CDA nooit verloren. Maar door regionaal te stemmen creëert u wel extra kansen en invloed voor uw eigen regio in Den Haag. En dat is erg belangrijk- Mooi voorbeeld is wat Pieter Omtzigt voor het CDA en Twente doet in de Tweede Kamer. Maar ook wat Annie Schreijer-Pierik realiseert in het Europees Parlement. Bovendien, laten we eerlijk zijn, zowel in het landsbelang als Overijssels belang hebben wij als CDA'ers nog veel te wensen. Laten we het samen mogelijk maken en geef onze boodschap door!

Jan Hekman, voorzitter CDA Ommen