27 september 2018

Nieuws uit de provincie Overijssel van Moniek Kleinsman

Nieuws uit de provincie Overijssel, nieuws van het in Ommen woonachtige CDA-Statenlid Moniek Kleinsman:

Beste CDA vrienden,

Op dinsdag 11 september is de voorlopige CDA lijst voor de provinciale verkiezingen van volgend jaar bekend geworden. Ik ben blij met mijn plek (9) op de lijst en hoop ook de komende vier jaar als volksvertegenwoordiger van Overijssel gekozen te worden. Tijdens de algemene ledenvergadering van 22 november 2018 zal de lijst definitief worden vastgesteld. Ik kijk uit naar een leuke campagneperiode waarin ik samen met jullie veel CDA stemmen hoop te mobiliseren in de regio.

Graag wil ik jullie wijzen op onderstaande subsidieregelingen die vanaf 5 oktober tot en met 22 oktober kunnen worden aangevraagd via de website van de provincie Overijssel.

Samen voor elkaar regeling

Heeft u een idee om uw wijk of buurt mooier te maken? Dan is dit het moment! De provincie Overijssel stelt voor een aantal initiatieven een financiële bijdrage beschikbaar.

Overijssel biedt een eenmalige, financiële ondersteuning van € 3.000,- voor het realiseren van maatschappelijke initiatieven. Hiermee bedoelt de provincie ‘Een initiatief dat de sociale samenhang en betrokkenheid bij een gemeenschap versterkt en een collectief belang dient.’

Ook in 2019 subsidie voor kleinere evenementen in Overijssel

Kleinere evenementen versterken de lokale saamhorigheid en de aantrekkelijkheid van de provincie. Organisatoren van de kleinere evenementen komen ook in 2019 in aanmerking voor een financiële ondersteuning. Het gaat om evenementen die onderscheidend zijn en passen bij specifieke kenmerken van de streek. De maximale subsidie is € 10.000 per evenement. Meer informatie is te vinden op de website van de provincie Overijssel. http://www.overijssel.nl/@211385/overijssel-samen/

Met vriendelijke groet,