01 februari 2019

Terugblik goed bezochte ledenvergadering

Op de ledenvergadering van het CDA afdeling Ommen zijn vorige week de advieslijsten voor de Europese Verkiezingen en de Eerste Kamerverkiezingen besproken. Voor de Europese verkiezingen stond Europarlementariër Anny Schreijer-Pierik op plaats vijf op de advieslijst. De afdeling Ommen is van mening dat zij door haar inzet voor de regio beter op plaats drie van de advieslijst zou kunnen worden gezet. Dit advies is naar het partijbestuur verzonden. Op de advieslijst van de Eerste Kamerverkiezing staat Theo Rietkerk op plaats vijf. Theo, oud-kamerlid en oud-gedeputeerde, staat op een verkiesbare plaats en kan op steun van de CDA-afdeling rekenen.

Op 20 maart 2019 zijn de verkiezingen voor de Provinciale staten en de Waterschappen. Moniek Kleinsma, wonend in Ommen, staat op plaats 9 van de CDA lijst. Zij gaf tijdens de vergadering haar motivatie waarom zij graag nog een periode in de staten het CDA wil vertegenwoordigen. De afdeling Ommen zal Moniek dan ook ondersteunen in haar campagne.

Ook de Waterschapsverkiezingen staan voor de deur. Een groot deel van Ommen valt onder het waterschap Vechtstromen’. Omdat Joke van Nijen-Klink uit Hellendoorn namens het CDA op plaats 8 staat en daarmee de hoogst geplaatste uit deze regio is, zal de afdeling Ommen haar ook ondersteunen in de campagne.

Moniek Kleinsman gaf te kennen dat zij met leden van de CDA afdeling de infrastructuur in Ommen nader zal bekijken en bespreken, zodat zij in de staten hierover de afwikkeling van het verkeer in en rondom Ommen urgentie kan geven.