26 november 2018

Terugblik op de Algemene Leden Vergadering d.d. 30 oktober 2018

In de onlangs gehouden A.L.V. van de CDA afdeling Ommen zijn de advieslijsten voor de provinciale staten verkiezingen en voor de waterschappen Drents Overijssel Delta en de Vechtstromen overgenomen zoals voorgesteld. Het huidige CDA Statenlid Moniek Kleinsman en woonachtig in Ommen staat op plek nummer 9 van deze lijst. Stemadvies stem volgend jaar MRT op Moniek.

Ook de concept verkiezingsprogramma’s voor deze verkiezingen zijn door de ledenvergadering akkoord bevonden, met een aanvulling bij het onderwerp Asbest verwijderen en duurzame schone ondergrond. Waarin voornamelijk aandacht wordt gevraagd voor de groep eigenaren van asbesthoudende daken die de sanering niet kunnen bekostigden. Ook dat het CDA vindt dat omgevingsvreemde stoffen, zoals olieafvalwater injecteren in de ondergrond niet de juiste weg is en dit bij het Ministerie kenbaar te maken voor waterzuivering ter plekke.

Verder konden de leden met de fractie leden en wethouder Ko Scheele in gesprek. Hiervan is ruimschoots gebruik van gemaakt. Samen doen team, cultuurnota, ontvlechting bestuursdienst, vervanging kunstgras velden, financiën eigen vermogen Ommen, woningbouw, WOZ, honden en toeristen belasting en veel meer onderwerpen zijn besproken.

Na afloop was een ieder erg tevreden over de beantwoording, maar ook dat men kritisch kan en mag zijn als lid van een politieke partij. En op die manier ook invloed kan uitoefenen. Moraal wordt lid, in dit geval, van het CDA!

Jan Hekman
Voorzitter CDA Ommen