Ommen

Naar CDA.nl

04/01/2014Spinaziemenu 2014 voor echte Vechtdalkracht!

Kerst is een feest van hoop en liefde, van licht in sombere dagen. Dat hopen we elkaar ook het nieuwe jaar te geven. Een goede gewoonte is dan vaak de terugblik op het oude jaar. Wees gerust ik ga geen opsomming geven van al datgeen het CDA in 2013 heeft gedaan. Natuurlijk kunt u ons daar altijd naar vragen, of kijk eens rond op deze website.

Allemaal leveren we zo goed en zo kwaad als het gaat onze toegevoegde waarde voor Ommen.  Helaas heeft de provincie Overijssel dit keer een steek laten vallen.

U weet vast al waar ik het over heb: de N340. Plotseling is de provincie letterlijk en figuurlijk de weg kwijt. Willen we links, willen we rechts, de noord- of zuidvariant? Voorlopig staan we stil. We dachten dat ze er na 15 jaar uit waren in Zwolle, maar niets is minder waar. De VVD in de provinciale staten steunde een voorstel van de oppositie, waardoor het originele plan voor de N340 niet meer door kan gaan. Dus geen verbreding van de N340, maar gewoon de oude N340, waar je precies weet waar en hoe laat je ’s ochtends vaststaat in de file.

De weg die de provincie hiermee inslaat, lijkt die van nostalgie te zijn: behoudt al het goede en oude. Als dit de toekomstige weg van de provincie is, laat dan ook de busverbinding richting Ommen gewoon in stand (nog beter: breid het aantal busverbindingen uit en laat de bussen vaker rijden!) en verlaag de tarieven voor de taxibusjes (regiotaxi) weer naar het oude niveau. Want met de bezuiniging op de N340 mag er best geld naar andere zaken waar Ommen en het hele Vechtdal profijt van heeft.

Wist u al dat de provincie Overijssel ons Vechtdal heeft bestempeld als A merk? Als dit zo is, dan is het voor de toekomst toch niet meer dan normaal dat wij bereikbaar zijn en blijven. Nee, ik druk me niet goed uit: we zullen als A merk woest aantrekkelijk moeten worden voor iedereen binnen en buiten Ommen. En woest aantrekkelijk zijn we alleen wanneer we onze voorzieningen tip top op orde hebben, wanneer we voor iedereen goed & betaalbaar bereikbaar zijn, en bovenal dat we een leefbaar woon- en werkklimaat hebben. Voordat we met een nostalgische Vechtdaltrekschuitroute komen, zullen we eerst moeten zorgen dat de basis (en meer dan dat) op orde is.

Om dit te realiseren hebben we elkaar hard nodig. We zullen dan net als de stripfiguur Popeye (u kent hem vast nog wel) extra spinazie in 2014 moeten eten om echte Vechtdalkracht te kunnen laten zien.

Ik reken op een provincie die ons ondersteunt. Niet alleen financieel, maar ook door daadkrachtig en betrouwbaar bestuur te laten zien. En wij, wij zullen dan ook echte Vechtdalkracht en natuurlijk Ommerkracht laten zien.

Namens CDA Ommen wens ik iedereen een voorspoedig en gezegend 2014 toe!

Annelies Bakelaar (bakelaar13@hotmail.com)

Naar overzicht