Vanuit de verbondenheid tussen de generaties voelt het CDA zich verantwoordelijk voor de zorg van natuur en cultuur. We hebben de natuur en de cultuur gekregen van onze vorige generaties en te leen van de mensen die na ons komen. Dat vraagt dat we verder kijken dan ons eigen belang en onze eigen tijd, ook op financieel gebied. Beheren en beheersen zijn niet voldoende. Het CDA ziet het belang van de recreatiesector in Ommen en wil de gastvrijheid stimuleren door een bijvoorbeeld een goede bewegwijzering en infrastructuur.

Het CDA wil initiatieven stimuleren en faciliteren in het centrum van Ommen voor het organiseren van kleinere evenementen. Dit bevordert het toerisme, culturele activiteiten, de onderlinge verbondenheid, de lokale economie en het geeft Ommen extra aantrekkingskracht. Het Bostheater levert hier ook een belangrijke bijdrage aan.