20 november 2017

Guus Temmink nieuwe lijsttrekker CDA Raalte

Guus Temmink is bij de komende Gemeenteraadsverkiezingen, in maart 2018, lijsttrekker van CDA Raalte. Zo is vanavond besloten tijdens de Algemene Ledenvergadering van de partij in ’t Kerkhuus in Heino.

Frans Wichink Kruit, voorzitter van CDA Raalte: “de keuze voor Guus spreekt voor ons als vanzelfsprekend. Guus heeft een flinke dosis ervaring en kent de politieke wegen.”

Guus Temmink (49), in het dagelijks leven controller bij Veldhuis Media in Raalte, heeft een mooie staat van dienst bij de partij. Naast jaren actief te zijn geweest bij de jongerenafdeling van CDA en diverse jaren in het bestuur van CDA Raalte, is hij inmiddels bezig aan zijn tweede termijn als lid van de gemeenteraad van Raalte. Sinds januari 2015 is hij fractievoorzitter. Temmink zal als lijsttrekker richting gaan geven aan de campagne in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen. Daarover zegt hij zelf: “We hebben de afgelopen jaren veel tijd en energie gestoken in een gezond huishoudboekje waarbij ook ruimte was voor nieuwe investeringen. Deze gezonde basis geeft vertrouwen voor de toekomst van een mooie gemeente Raalte. De gemeente is nooit af. Daarom willen we Raalte economisch verder ontwikkelen. Maar we willen ook dat Raalte een gemeente moet blijven waar het veilig is, waar onze kinderen goed kunnen opgroeien, waar we goede zorg hebben en waar we met respect met elkaar omgaan.”