09 november 2020

Aanpassing oprit richting Zwolle

Een volledig nieuwe aansluiting op de A28 zit er op korte en middenlange termijn niet in. Andere overheden zijn niet bereid mee te participeren en Staphorst kan het alleen niet betalen. Om de verkeersdrukte in het centrum en vooral op en rond de Stovonde te ontlasten heeft het CDA eerder een oplossing voorgesteld. Doordat er geen geld is voor het volledig verplaatsen van de op- en afritten en een extra afrit al helemaal niet mag van Rijkswaterstaat, is deze oplossing nog steeds actueel.

• De oprit naar het zuiden verlengen en het verkeer nabij de Middenwolderweg op de A28 laten invoegen. Aan de westzijde van het viaduct een lusje aanleggen en deze uit laten komen op de verlengde oprit.
  • Verkeer vanaf Staphorst Zuid en de bedrijven terreinen die naar het zuiden willen, hoeven niet meer via de stovonde maar gaan over het viaduct en voegen via het lusje in op de verlengde oprit en vervolgens op de A28
  • Viaduct Middenwolderweg wordt eenrichtingsverkeer + eventueel een fietspad.
  • De Stovonde wordt hiermee fors ontlast voor relatief weinig kosten.