11 januari 2018

Henk Courtz, Rouveense zaken

Als Rouveens raadslid valt er de laatste tijd van alles te beleven in de raadzaal. Rouveen is hot!

Laten we beginnen met woningbouw. In Rouveen west 4 zijn alle kavels uitgegeven en is 80% van de huizen al bewoond. Aan het resterende deel wordt hard gewerkt, zodat binnenkort ook deze wijk vol is en het groen kan worden aangeplant. De Triangellocatie is voor een groot deel bebouwd met in september de opening van het zorgcentrum dat de naam De Sering kreeg. Veel inwoners van Rouveen wonen nu dichtbij hun vertrouwde omgeving. Ook de bouw van de BSO (Buiten Schoolse Opvang) van Mathil, is gestart. Jong en oud kunnen volgend jaar terecht voor onderwijs en zorg op een centrale plek dicht in het dorp.

Sport: in het voorjaar van 2017 was de opening van de nieuwe kantine in Rouveen, met onder andere een wedstrijd tussen oud-voetballers en gemeenteraadsleden. In een mooie wedstrijd gingen de politici onderuit en trokken de groen-witten aan het langste eind. Al met al een mooi eigentijds gebouw waar we als club en dorp trots op mogen zijn. Het activiteiten terrein voor de Rouveense verenigingen komt in een beslissende fase. De plek is bekend, nu moeten de plannen concreet gemaakt worden en kan het uitgevoerd worden. Een lang gekoesterde wens gaat hiermee in vervulling.

Verkeer: de verbreding van Geezenland is in november gerealiseerd. We hebben daar vorig jaar op aan gedrongen en nu was het mooi voor de winter klaar.  CZ Rouveen’s achteruitgang laat nog even op zich wachten en zal nu naar alle waarschijnlijkheid starten in 2018. Ook zal er dan gewerkt gaan worden aan de aanleg van een vrij liggend fietspad langs de Gorterlaan. Het CDA is blij met deze beide verbeteringen van de verkeersveiligheid.

Dit was een klein greep uit de ontwikkelingen die de afgelopen tijd speelden met een doorkijkje naar de komend jaar. Als CDA blijven we ons hard maken voor al die zaken die u aangaan, wij houden u op de hoogte!

Henk Courtz