06 juni 2016

Huurverhoging sport niet nodig

De CDA fractie wil voor 2016/2017 geen verdere huurverhogingen voor sportverenigingen doorvoeren. Door een overschot op de jaarrekening 2015 zijn verdere verhogingen niet langer noodzakelijk.

Uit de jaarrekening over 2015 bleek een financieel voordeel op binnensport als gevolg van besparingen en extra huuropbrengst van 30 duizend euro. Op onderhoud van sportvelden is 20 duizend euro minder uitgegeven dan was begroot. De CDA fractie wil dat de sportverenigingen mee profiteren van deze meevaller. Het bedrag is op de gemeentebegroting niet schokkend, maar voor verenigingen en uiteindelijk de sporters zelf, zeer de moeite waard. We stimuleren sport en bewegen, het helpt dan dat de contributie betaalbaar blijft. We willen daarom voor sportverenigingen geen verdere huurverhogingen voor het gebruik van sportzalen en velden.