27 februari 2018

Interview met Henk Courtz (4)

Interview Henk Courtz – nummer 4 van het CDA

** Stel jezelf eens voor:

Ik ben Henk Courtz, getrouwd met Hillie. We hebben drie kinderen en drie kleinkinderen. Samen met Hillie woon ik in Rouveen.

**Wat wil je bereiken voor de gemeente Staphorst?

Dat we een zelfstandige gemeente blijven met voldoende voorzieningen. Ook in Rouveen moeten we blijven zorgen voor leefbaarheid.

**Wat is voor jou heel belangrijk?

Dat er voldoende mogelijkheden tot recreatie zijn in onze gemeente. In een groene omgeving komen we tot rust.

**Wat wil je later worden?

Ik ben al 40 jaar kaasmaker bij de trots van Rouveen. Dat hoop ik nog een tijdje langer te blijven.

**Welke snack vind je het lekkerst?

Een lekkere berehap saté kun je me voor wakker maken!

**Welke plek in de gemeente Staphorst vind je het mooist?

Het Staatsbos. Heerlijk wandelen en lekker het hoofd even leeg maken na een week vol politiek.

**Eén van onze speerpunten is: iedereen doet mee. Wat betekent dit voor jou?

Dat Staphorst een gemeente is waar iedereen mee kan doen. En waar mensen die het financieel niet breed hebben, financieel ondersteund worden, zodat ze wel mee kunnen doen.

** Wat is jouw favoriete avondje uit?

Naar het Wijncafé in Zwolle met mijn vrouw en vrienden die – net als ik - ook van een lekker wijntje houden.

**Waar haal je het meeste plezier uit?

De mix in de politiek vind ik erg mooi. Vergaderen om beleid vast te stellen, maar ook momenten zonder agenda waar we met z’n allen nadenken over hoe Staphorst er in de toekomst uit moet zien.

**Welk speerpunt van het CDA is voor jou het belangrijkst?

De bosvijver een recreatieve hotspot maken. Ik zou het vooral erg mooi vinden dat het Belevingspad weer wordt vernieuwd. Dit was altijd een mooi pad om te lopen met de kleinkinderen, maar het is nu helemaal vernield en ligt er slecht bij.

**Waar ben je het meest trots op wat we als CDA hebben bereikt afgelopen 4 jaar?

Als CDA hebben we ons ingezet om de grijze container te behouden. Het plan was dat iedereen al het restafval weg zou moeten brengen naar ondergrondse containers. Daar hebben wij als CDA een stokje voor gestoken, zodat de grijze container is gebleven!

** Waar baal je het meest van dat je niet bereikt hebt afgelopen 4 jaar?

Dat het activiteitenterrein in Rouveen nog niet gerealiseerd is. Zo’n traject duurt lang, en het moet ook goed en zorgvuldig, dus dat is begrijpelijk. Maar ik had toch gehoopt dat we afgelopen periode een start hadden kunnen maken met de aanleg. Helaas is dat niet gelukt. Maar nog even, en dan hoop ik dat we wel aan de slag kunnen!

** Wat wil je nog kwijt?

Ik hoop dat de kiezers mij nog de kans geven voor een tweede termijn. Ik heb er in ieder geval zin in!