01 maart 2018

Kunstgras voor elke kern!

Sport, ingrediënt voor gezondheid!

Sinds enkele jaren heeft Rouveen een kunstgrasveld. Daar wordt naar volle tevredenheid gebruik van gemaakt. Ook met slechte weersomstandigheden kan gesport worden. Waar wel eens verhalen gaan over blessure risico’s, is in Rouveen een groep senioren juist weer ‘recreatief’ gaan voetballen omdat door de vlakke ondergrond weer zonder lichamelijke klachten getraind kan worden. Dat is mooi en goed, want sport en bewegen draagt in hoge mate bij aan de volksgezondheid.

We zien ook dat teams uit Staphorst bij onbespeelbare velden naar Rouveen komen voor trainingen en oefenwedstrijden. Mooi dat dit kan, maar jammer dat het nodig is.

Het is belangrijk dat de faciliteiten om te sporten op orde zijn in alle dorpen. Ook in Staphorst en IJhorst moet daarom een kunstgrasveld komen. Dat hoeft niet beslist een hoofdveld te zijn, de essentie is dat er ook bij slecht weer gesport kan worden.

CDA Speerpunt: Kunstgras voor elke kern!