15 februari 2017

CDA zet vrijwilliger Coby Heite van Kringloopwinkel Vollenhove in het zonnetje

Vrijwilligers zijn de ‘kampioenen’ van onze sterke samenleving. Zonder hun inzet kunnen wij niet sporten, blijven de kerken dicht, kunnen scholen niets extra’s organiseren en rukt de vrijwillige brandweer niet uit. Vrijwilligers verdienen daarom onze grote waardering.Reden voor het CDA Steenwijkerland om als blijk van waardering Coby Heite uit Sint Jansklooster in het zonnetje te zetten.Wethouder Wim Brus vertelt waarom Coby uitgekozen is: “Coby werkt al 18 jaar als vrijwilliger bij de Kringloopwinkel in Vollenhove, ze doet dat met een groot hart voor collega’s en klanten. Zo vertelde Coby ons dat ze zo begaan is met mensen in armoede die in schrijnende situaties terecht komen en riep ons op daar iets aan te doen.”Raadslid Femedith Kersjes vult aan: “Onlangs heeft het CDA het armoede en minimabeleid geagendeerd, we zullen de oproep van Coby zeker meenemen om te kijken of de gemeente nog meer kan doen om samen met deze mensen zo snel mogelijk tot oplossingen te komen.”