13 maart 2017

Jan Vredenburg aanwezig bij Pensioentour Pieter Omtzigt

Pieter Omtzigt hield voor de verkiezingen een pensioentour. Vanuit Steenwijkerland ging Jan Vredenburg er heen en schreef een korte samenvatting:

Het CDA wil niet alleen voor 50 plus opkomen maar voor alle leeftijden. Wees eerlijk zegt Pieter Omtzigt verandering zal moeten komen vanuit de Europese Centrale Bank. De ECB, die zoveel heeft opgekocht dat pensioenspaarders en gepensioneerden het zwaar hebben. We hebben een van de beste pensioenstelsels ter wereld, maar we moeten het wel hervormen Gemiddeld rendementspercentage in plaats van rekenrente! Het geld is van de inwoners en niet van de politiek!

Ook sprak Pieter Omtzigt over de versoepeling van het ontslagrecht. Het risico op ziekte van 2 jaar moet worden afgeschaft voor de werkgever.

Door 0% obligatie rentes is gegarandeerde afkoop van pensioenen voor zelfstandigen een drama. Transparantie is een groot probleem en Omtzigt en het CDA willen duidelijkheid.

Pieter Omtzigt is in de Tweede Kamer een echte volksvertegenwoordiger, die zijn controlerende taak bijzonder serieus neemt. Daarom wil hij ook graag nog een periode deze belangrijke taak vervullen.