17 juli 2017

Wethouder Wim Brus aanwezig bij heropening Taman Indonesia

Afgelopen zaterdag 15 juli was CDA wethouder Wim Brus aanwezig bij de heropening van Taman Indonesia. Hiermee werd op feestelijke wijze de specerijentuin geopend. Deze tuin is op een bijzondere wijze gefinancierd, door crowdfunding. In de specerijentuin worden onder meer specerijen uit de VOC-tijd getoond.

Wim Brus was aanwezig als loco-burgemeester. Samen met onder meer de eigenaren van Taman Indonesia en de ambassadeur van Indonesië in Nederland, bewonderde hij de nieuwe aanwinst.

"Taman Indonesia is al lange tijd een van de populairdere uitjes van de regio", aldus Wim Brus. "Ze zijn door de ANWB al een aantal maal uitgeroepen tot leukste uitje van Overijssel en door deze specerijentuin zullen er nog meer bezoekers komen verwacht ik."

Wim Brus benadrukte ook het belang voor de rest van Steenwijkerland. "We moeten het in deze regio hebben van toerisme, zo'n mooie attractie brengt meer toeristen naar de gemeente en is dus goed voor onze economie!"