31 december 2021

Gerrit Vinke verlaat het CDA

Het CDA heeft gekozen voor vernieuwing en het doorgeven van het stokje aan de jongere generatie. Dat betekent dat de zittende generatie een stap terug moet zetten en hun plek aan het roer overdragen. Je hoopt dan dat die zittende generatie tevreden terugkijkt en spontaan ruimte geeft aan de jongere. Dat is helaas hier niet het geval. Gerrit Vinke heeft, nadat de voordracht voor de kieslijst bekend is gemaakt, zich teruggetrokken en zijn lidmaatschap van het CDA opgezegd. Dat betekent dat Gerrit geen lid meer is van de fractie van het CDA in de gemeenteraad van Steenwijkerland. Hij heeft besloten zijn zetel niet op te geven. Wij vinden het jammer dat het zo moet gaan. Gelukkig hebben wij aan de kop van onze kandidatenlijst een enthousiast team dat er voor wil gaan. Voor de inhoud, voor uw en hun toekomst, voor Steenwijkerland.

Gradus Petter, voorzitter CDA-Steenwijkerland.