18 september 2017

Opening seizoen CDA Overijssel in 'Land van Veno'

Op vrijdag 15 september is het CDA Overijssel haar politiek seizoen 2017-2018 gestart in Vollenhove en Sint Jansklooster.  Ruim 80 CDA politici, van lid tot gedeputeerde, waren te gast bij de CDA afdeling van de gemeente Steenwijkerland. Na een gastvrij ontvangst in Zalencentrum De Burght werd de groep CDA’ers verschillende boeiende programma’s aangeboden waarbij volop ruimte was voor ontmoeting en om bij te praten. Een deel van de groep heeft een Stadswandeling gemaakt in Vollenhove, “De stad der paleizen”, onder de bezielende leiding van 2 gidsen van het Cultuur Historisch Centrum Vollenhove. De rijke historie van Vollenhove, waaronder de grote bestuursrol van weleer, kwam natuurlijk aan bod. Een tweede groep heeft een bezoek gebracht aan superjachtbouwer Royal Huisman Shipyard, waar gesproken is over de grote behoefte aan goed geschoold personeel. Het CDA wil daarom een HBO afstudeeracademie realiseren in de gemeente Steenwijkerland. Verbetering van openbaar vervoer of een alternatief daarop speelt een belangrijke rol in de bereikbaarheid van Royal Huisman door werknemers. Ook hier zal het CDA zich sterk voor maken de komende periode. De laatste groep heeft een tocht per paardentram gemaakt over “’t land Veno” en de watertoren in Sint Jansklooster beklommen onder begeleiding van Natuurmonumenten. Er was natuurlijk genoeg te vertellen over het gebied,o.a. over de prachtige natuur waarin riettelers een grote rol spelen.De dag werd afgesloten in het voormalig stadhuis van Vollenhove, het huidige restaurant Seidel. Het Land van Vollenhove, mocht het podium zijn voor verbinding van vele CDA’ers uit de provincie. Een goede start van een nieuw politiek seizoen.