11 mei 2020

Het CDA denkt mee in oplossingen tijdens Corona periode

Het CDA Tubbergen denkt mee in oplossingen!

Deze tijd vraagt veel van de inwoners, het sociaal-maatschappelijke middenveld en de ondernemers van onze gemeente. In deze crisistijd is het van belang dat de gemeente zij aan zij met hen staat.

CDA-raadslid Leon Oosterik heeft om die reden hierover schriftelijke vragen ingediend bij het college, Aan het college wordt gevraagd om de impact op de inwoners, het sociaal-maatschappelijke middenveld en de ondernemers in kaart te brengen. Op die manier kan met elkaar gezocht worden naar een oplossing!

De schriftelijke vragen:

1. Kan het college ons informeren over de mogelijke consequenties (impact) van het coronavirus op onze ondernemers, sociaal-maatschappelijke middenveld en inwoners?

2. Heeft het college beeld van de knelpunten en oplossingsrichtingen voor onze inwoners die in de knel komen, zoals ook kwetsbare kinderen? Dit ook mede gezien https://vng.nl/nieuws/continuiteit-hulp-opvang-en-school-voor-kwetsbare-kinderen;

3. Kan het college de knelpunten van ondernemers, sociaal-maatschappelijke middenveld en (sport)verenigingen in kaart brengen, zodat wij deze met elkaar, na deze crisis kunnen evalueren en daar waar nodig als gemeente ondersteuning kunnen gaan bieden?