12 september 2021

Werkbezoek Timmerfabriek Groothuis Harbrinkhoek

Gisteren, zaterdag 11 september, is een fractiedelegatie op werkbezoek geweest bij Timmerfabriek Groothuis in Harbrinkhoek. Daarbij is de verbinding gelegd tussen bedrijf en politiek. Onder andere door een goed gesprek met en een rondleiding door de bedreven en passievolle directeuren Hans Wesselink en Marco Oude Nijhuis.

Timmerfabriek Groothuis is een mooi bedrijf dat letterlijk en figuurlijk midden in de lokale samenleving staat. Het bedrijf geeft ruimte voor persoonlijke ontwikkeling door bijvoorbeeld leerwerktrajecten. Ook heeft het duurzaamheid hoog in het vaandel staan, door bijvoorbeeld louter FSC- en STIP-gekeurd hout toe te passen. Het was een geslaagd en nuttig werkbezoek en daarvoor danken wij Timmerfabriek Groothuis.

Ook is het zorgpunt aangekaart dat het steeds moeilijker wordt om (jonge) vakmensen te vinden, bijvoorbeeld in de vorm van BBL- of stageplekken. Dit zorgpunt neemt de fractie zeer serieus. De input uit werkbezoeken wordt door de fractie direct gebruikt voor het raadswerk en het verkiezingsprogramma.