Woonplaats: Tubbergen

Plek op de kandidatenlijst: 2

Leeftijd: 36

Wat doe je in het dagelijks leven?

Begonnen als oprichter en voorzitter van het CDJA Tubbergen. Commissielid sinds 2012 en vanaf 2014 raadslid. Sinds juli 2019 ben ik wethouder van de gemeente Tubbergen. Getrouwd met Coen en samen zijn we de trotse ouders van Nienke, Lize en Diede. Opleiding: Bestuurskunde aan de Universiteit Twente.

Wat wil je met het #teamCDA bereiken?

Samen aan de slag voor de inwoners uit de gemeente Tubbergen. Vanuit het principe: elke inwoner, jong en oud, verdiend een kansrijke toekomst en kan zijn of haar steentje bijdragen aan de samenleving. Gelukkig opgroeien en oud worden. De afgelopen periode hebben we daar al hele mooie stappen in gezet. Neem bijvoorbeeld in mijn portefeuille de besparingsopdracht van ruim half miljoen structureel in het sociaal domein (wmo, jeugd, werk & inkomen), waarbij we absoluut niet wilden korten op de kwaliteit van zorg. Dat betekend dat we de beschikbare middelen effectiever en efficiënter in moet zetten. Dat doen we door in te zetten op preventie en vroegsignalering, door bijvoorbeeld intensiever samen te werken met huisartsen en het onderwijs. Door in te zetten op schuldhulpverlening en een formulierenbrigade. Maar ook: 1 loket voor inwoners waar zij terecht kunnen met al hun vragen voor welzijn, inkomen, jeugd en zorg. Geen kastje naar de muur verwijzingen meer. En het mooie is, we zien nu al dat het zijn vruchten oplevert.

De komende periode zet ik me graag weer in voor onze inwoners, want er liggen nog volop kansen voor onze gemeente. Onder andere:

- Betaalbare woningbouw in alle kernen voor jong en oud;

- Vernieuwen van het armoedebeleid met ervaringsdeskundigen en professionals. Geen enkele inwoner zou in armoede mogen leven. Het leidt tot beperkte maatschappelijke participatie en sociale uitsluiting. Armoede kunnen we helaas niet uitbannen en het kan echt iedereen overkomen. We zetten in op voorlichting en ondersteunen mensen, die het om welke reden dan ook niet redden, totdat ze het zelf weer kunnen.

- Inzetten op de gezondheid van inwoners en een gezonde levensstijl stimuleren. Daarvoor zetten we nog meer in op sport en cultuur en samenwerking met de organisaties en ondernemers uit onze dorpen.

- Niemand aan de zijlijn: we kijken naar wat mensen wel kunnen in plaats van wat ze niet kunnen. Mensen met afstand tot de arbeidsmarkt niet op de bank, maar begeleiden we naar passend werk. We maken openbare gebouwen en evenementen toegankelijker voor mensen met een beperking.

- We ondersteunen en investeren in onze mantelzorgers en vrijwilligers. Zij zijn het cement in onze samenleving. Ze kijken naar elkaar om, zorgen dat voorzieningen en verenigingen kunnen blijven bestaan.

Hoe kunnen inwoners jou bereiken of volgen?

Telefoonnummer: 06-38678447

Facebook: www.facebook.com/hilde.everlo/