‘Doorbouwen aan onze dorpen en gemeente’: dat is de slogan waarmee het CDA Tubbergen haar verkiezingsprogramma presenteert.  Tubbergen is een aantrekkelijke gemeente, maar staat tegelijkertijd voor veel uitdagingen. De afgelopen vier jaar is er veel werk verzet in de dorpen en in onze gemeente. De komende vier jaar willen we daarop doorbouwen.

Lijsttrekker Christel Luttikhuis is trots op de personen die op de kieslijst staan voor het CDA Tubbergen: “Het zijn stuk voor stuk volksvertegenwoordigers die middenin de samenleving staan. Het is een mooie mix aan mensen met een frisse blik, met ervaring en met een verscheidenheid aan expertise. We hebben enorm veel zin om ons de komende jaren weer in te zetten voor én met de inwoners, organisaties en ondernemers van de gemeente Tubbergen. Dat doen we met een ambitieus verkiezingsprogramma. In overleg met onze inwoners bepalen we samen de koers: ‘Doorbouwen aan onze dorpen in onze gemeente!”

Daarom zullen we ons samen met inwoners inzetten voor:

• Betaalbare woningbouw voor jong en oud in alle dorpen.

• Vakmensen zijn broodnodig, nu en in de toekomst. Vakmanschap en technische vaardigen zijn onmisbaar. Dit vraagt om gerichte samenwerking van het onderwijs, brancheorganisaties, mkb en gemeente.

• Ontwikkelmogelijkheden voor ondernemers in de kernen, op bedrijventerreinen en in het buitengebied. Inclusief optimale bereikbaarheid vanuit onze regio.

• 1 gemeentelijk loket voor inwoners die ondersteuning nodig hebben. Gebruiksvriendelijke en laagdrempelige dienstverlening in het gemeentehuis of aan de keukentafel.

• Iedereen doet en telt mee. We werken aan een gemeente waarin iedereen erbij hoort en een bijlage levert aan de samenleving. We kijken naar wat mensen wel kunnen en nemen samen belemmeringen weg. Denk aan het toegankelijker maken van bijvoorbeeld evenementen, kulturhuzen of sportverenigingen voor mensen met een beperking of het dementievriendelijk maken van onze gemeente. Hierbij maken we gebruik van ervaringsdeskundigen.

• We koesteren ons buitengebied en gaan zorgvuldig om met de beschikbare ruimte. Niet alles kan en we moeten bewuste afwegingen maken zodat er plaats is voor landbouw, natuur, cultuur, toerisme en woningbouw. Juist die mix maakt ons buitengebied zo mooi!

• Onze vrijwilligers zijn goud waard. De voetbaltrainer, de mantelzorger, de voorleesopa en vele anderen kijken naar elkaar om, zorgen voor leefbaarheid en dat voorzieningen en verenigingen kunnen blijven bestaan. We ondersteunen en investeren in onze mantelzorgers en vrijwilligers. Zij zijn het cement in onze samenleving.