15 november 2017

CDA: aanwonenden Aadorpweg met college in gesprek

Tijdens de raadsvergadering van 14 november 2017 heeft de CDA fractie wethouder B. Engberts opgeroepen om tot overeenstemming te komen met de aanwonenden van de Aadorpweg te Vriezenveen. Voor de aanleg van de fietssnelweg moesten ruim 100 bomen gerooid worden en blijft er van de groenstrook achter de woningen aan De Zilvermeeuw en De Reiger nagenoeg niets over.

De CDA fractie steunt de aanleg van de fietssnelweg F35. De fractie is daarbij wel van mening dat dit geen grote gevolgen mag hebben voor de inwoners met hun achtertuin aan de Aadorpweg. De gemeente moet hier samen met de aanwonenden tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing komen. Uit theoretische geluidsvaststelling blijkt dat het geluid beperkt omhoog gaat. Voor een gevraagde meting ter plaatse was geen gelegenheid meer voor omdat de bomen en struiken al waren gekapt. Onder druk van meerdere partijen gaf wethouder Engbers aan dat hij in overleg gaat met de omwonenden om tot een oplossing te komen. Een hoge en kostbare geluidswal is wat het CDA echter niet aan de orde.