28 december 2017

CDA gaat succesvol voor behoud brievenbussen

Op aandringen van de CDA gemeenteraadsfractie is er onderzoek uitgevoerd naar het verwijderen van de brievenbussen in Westerhaar-Vriezenveensewijk. Na lang aandringen is besloten om drie brievenbussen in het dorp te behouden. Het betreft de brievenbussen aan de Hoofdweg 83, Kervelplein 43 en Schapendijk 5.

De drie brievenbussen zijn momenteel weer volledig toegankelijk. CDA raadslid Jeroen Klinkhamer; ‘als snel nadat Post.nl aangaf een groot deel van de brievenbussen in het dorp te gaan verwijderen, heeft de CDA fractie daarover vragen gesteld. De antwoorden die we uiteindelijk van Post.nl kregen vonden wij volstrekt onvoldoende’. We hebben dit kenbaar gemaakt bij Post.nl maar dat had geen direct effect. Door de CDA fractie werd het verwijderen daarna met ambtelijk steun van de gemeente Twenterand aan de kaak gesteld. Ook de gemeente was van mening dat een dorp van ca. 5.000 inwoners de beschikking moet hebben over drie brievenbussen. Na een aantal maanden discussiëren met Post.nl en druk uitoefenen is het nu, mede dank zij de inzet van de gemeente, gelukt drie brievenbussen voor Westerhaar- Vriezenveensewijk te behouden.