29 november 2017

CDA Kandidatenlijst vastgesteld

Vriezenveen - Maandagavond 27 november is op een druk bezochte ledenvergadering van de CDA afdeling Twenterand de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 vastgesteld.

De leden hebben afgelopen maandag ingestemd met de advieslijst die door de vertrouwenscommissie (Rianca Evers, Johan Oordt en Jan Meijerink) is opgesteld

Er staan 3 vrouwelijke kandidaten op een verkiesbare plaats. Frouwke Bramer op plaats 2, Roswitha Uitslag op plaats 4 en Mayke Smelt op plaats 6. Daarnaast staan op de eerste 10 plaatsen de namen van 3 jongeren. Op plaats 6 Mayke Smelt, op plaats 7 Rutger Wever en op plaats 8 Michiel Wiltvank. Als lijstduwer staat op plaats 22 Bertus Wessels. Henk Kerkdijk werd al eerder door de ledenvergadering als lijsttrekker gekozen. Afscheid wordt genomen van Rolf te Velde (verhuizing), Jeroen Klinkhamer en Bas Tinselboer (werkzaamheden). Jan Binnenmars neemt als wethouder afscheid doordat hij de maximale periode van 12 aaneengesloten jaren binnenkort vol maakt. In totaal bestaat de kandidatenlijst uit 22 kandidaten.

Het bestuur van het CDA is trots op de lijst waarmee de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 vol vertrouwen ingegaan kunnen worden.

De top 10 van de kandidatenlijst ziet er als volgt uit:

1. Henk Kerkdijk          Vroomshoop

2. Frouwke Bramer      Vriezenveen

3. Jan Kuilder               Vriezenveen

4. Roswitha Uitslag     Vroomshoop

5. Jan van Dalen          Den Ham

6. Mayke Smelt            Vriezenveen

7. Rutger Wever          Vriezenveen

8. Michiel Wiltvank       Vriezenveen

9. Dennis Janssen       Den Ham

10. Bertus Akse           Vriezenveen

De volledige lijst is door middel van klikken op deze link te bekijken