26 april 2022

Koninklijke onderscheiding Bertus Akse

Vandaag, dinsdag 26 april, heeft Bertus Akse een Koninklijke Onderscheiding ontvangen uit handen van de burgemeester van Twenterand, dhr. Hans Broekhuizen. Het heeft Zijne Majesteit de Koning behaagd hem te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Als CDA feliciteren wij hem dan ook van harte met deze onderscheiding.

Bertus Akse is al decennia lid van het CDA en heeft veel voor ons als vereniging betekend, o.a. de afgelopen jaren als fractievolger.

Wij weten dat Bertus naast het CDA ook betrokken is bij veel ander vrijwilligerswerk in Twenterand, kerkelijk en met name voor de stichting Manna en dat hij zich nog steeds sterk inzet voor onze gemeente.

Wij zijn er trots op dat Bertus vandaag in het zonnetje is gezet en dat hij een koninklijke onderscheiding heeft mogen ontvangen als blijk van waardering voor de tientallen jaren die hij zich onbezoldigd, vrijwillig, maar zeker niet vrijblijvend, heeft ingezet voor de inwoners binnen onze gemeente. Mensen zoals hij zijn kostbaar en in een tijd waarin we vaak aan elkaar voorbijgaan en weinig meer naar elkaar omzien eens te meer bijzonder.

Natuurlijk zijn we ook trots op de andere personen die vandaag een Koninklijke Onderscheiding mochten ontvangen: Dhr. Lensen uit Westerhaar, dhr. Koppelman uit Vriezenveen en dhr. Plaggemars uit Den Ham. Ook voor hen onze hartelijke gelukwensen.