14 februari 2017

" Mensen maken het verschil” - CDA zet Vriezenveense Sientje Roelofs in de bloemetje

CDA fractievoorzitter Henk Kerkdijk uit Vroomshoop en CDA bestuursvoorzitter Frouwke Bramer  uit Vriezenveen bezorgen op Valentijnsdag een boeket bloemen bij mensen, die zich belangeloos inzetten voor hun naaste of de samenleving.

Valentijnsdag vinden wij als CDA een uitgelezen moment om Sientje Roelofs  eens in het zonnetje te zetten. Dat doen we eigenlijk veel te weinig”, aldus de beide CDA-ers terwijl mensen als Sientje wel degelijk het verschil maken.

Sientje zet zich als vrijwilliger al meer dan 40 jaar in bij de diaconie RK parochie Heilige Antonius Abt. Zo verzorgt ze bijvoorbeeld een kaartje bij ziekte of andere gebeurtenis, regelt de misintenties en is aanspreekpunt voor de kosters. Via de weekwacht wordt zij op de hoogte gebracht bij een overlijden waarna zij alvast een en ander in gang zet. Sientje bezoekt medeparochianen die langdurig ziek zijn of zich alleen en eenzaam voelen. Dat alles doet zij vanuit haar hart, zij is betrokken en begaan met haar medemens. Ondanks haar eigen gezondheid die soms iets te wensen overlaat, doet niemand vergeefs een beroep op haar.  Ze heeft oog voor haar medemens, is betrokken bij de samenleving en staat met haar 82 jaar nog midden in het leven.  Haar dochter Dianne kan zich niet herinneren dat Sientje voor zichzelf veel vraagt: Dianne: het enige wat ik weet is dat ze heel graag naar Rome wilde. Dat was lastig, want mijn vader had vliegangst, maar hij heeft het uiteindelijk toch gedaan. Dat vond Sientje fantastisch. Graag wilde zij nog eens terug en onlangs is de familie nog een keer met haar naar Rome geweest waar Sientje toen zo genoten had met wijlen haar man.   Sientje is heel bescheiden en vindt het zelf allemaal heel gewoon wat zij doet. Bijzonder, vinden beide CDA-ers dat iemand als Sientje zich zo lang en intensief inzet voor anderen. Dat realiseren we ons heel goed als CDA. Daarom spreken we vandaag onze waardering en respect uit en dat onderstrepen we met een bos bloemen.”