25 februari 2018

CDA bezoekt jongerenvereniging Keet de Kolk

“Keet de Kolk” is van jongeren voor jongeren

CDA Zwartewaterland heeft op 21 februari een bezoek gebracht aan jongerenvereniging Keet de Kolk. Met bestuursvoorzitter Laurens van der Sluis en toezichthouder Joop Bakker werd teruggekeken en vooruitgeblikt.

Gestart in 2000 in de toenmalige gemeente Genemuiden is de vereniging inmiddels 18 jaar verder en volwassen geworden. De jongeren hebben nog steeds de verantwoordelijkheid maar men is bezig met het oprichten van een adviesraad die gevraagd maar ook ongevraagd advies zal gaan geven. Dat het bestuur en de toezichthouder de boel goed op orde hebben blijkt uit een rondleiding door het gebouw. Opslagruimtes, koelruimte, kantoor en administratie alles ziet er goed georganiseerd uit.

Alleen leden worden toegelaten in het gebouw aan de Hasselterdijk en de minimumleeftijd om lid te worden is 16 jaar. Er geldt een rookverbod in het gebouw en er is veel aandacht voor alcoholmatigingsbeleid. Achter de bar staan alleen bestuursleden. Deze hebben allen het certificaat Instructie Verantwoord Alcohol schenken (IVA).

Met regelmaat worden er activiteiten georganiseerd voor en door de leden. Dit zonder winstoogmerk. De opbrengst van de activiteiten gaat terug naar Keet de Kolk of naar een goed doel zoals het forelvissen in 2017 voor Thuis in Bangladesh. De laatste actie was voor Gerben van Dalfsen die aan de ziekte van Lyme lijdt. De opbrengst was een bedrag van € 1.000,-.