03 maart 2019

CDA’ers op bezoek bij meest circulaire onderneming van de regio.

Op uitnodiging van CDA fractievoorzitter en kandidaat voor Provinciale Staten Margreet Bosma, bracht CDA Tweede Kamerlid Agnes Mulder op 1 maart een bezoek aan Schagen Infra in Hasselt.

In januari 2019 is Schagen Infra uitgeroepen tot meest circulaire onderneming van de regio. Voor Margreet Bosma een goede aanleiding om Mulder kennis te laten maken met dit derde generatie familiebedrijf. Agnes Mulder maakt onder andere deel uit van de commissie Economische Zaken en Klimaat.

Bij dit bezoek waren ook gedeputeerde en lijsttrekker voor de Provinciale Staten Eddy van Hijum en burgemeester Eddy Bilder aanwezig.

Directeur Gert Brunink en projectmanager circulariteit Erik van de Worp gaven een presentatie over de wijze van circulair ondernemen van het Hasselter wegenbouwbedrijf. Ruim een jaar geleden heeft Schagen Infra besloten om concrete stappen te zetten op het gebied van circulariteit. Inmiddels wordt er actief beleid gevoerd om hergebruik te optimaliseren door terugwinning van cement uit beton. Ook ligt er een stevige ambitie om de CO2_uitstoot drastisch te verlagen.