17 november 2021

Rudi van Zandwijk lijsttrekker CDA Zwartewaterland

Het CDA Zwartewaterland heeft tijdens haar ledenvergadering Rudi van Zandwijk unaniem gekozen tot lijsttrekker voor de verkiezingen in maart 2022. De 31-jarige inwoner van Genemuiden is sinds 2018 gemeenteraadslid namens het CDA en voert het woord op o.a. de onderwerpen sociaal domein, jeugd, wonen en inwonersparticipatie. Hij volgt als nieuwe lijsttrekker Margreet Bosma op, die na de verkiezingen niet in de gemeenteraad terug komt.

Eveneens neemt Van Zandwijk per heden de taken als fractievoorzitter over van Bosma. Op deze wijze kan hij zich alvast voorbereiden op de periode na de verkiezingen.
Het CDA Zwartewaterland heeft er alle vertrouwen in dat Van Zandwijk het christendemocratische gedachtengoed van het CDA goed kan uitdragen en in beleid kan omzetten. De afgelopen periode heeft hij zich in de gemeenteraad ingezet voor o.a. versneld bouwen van woningen op o.a. Tag-West, initiatieven voor de jeugd en de omgevingsvisie van Zwartewaterland. Binnen het CDA is hij actief geweest met het opnieuw opzetten van de CDA-jongerenafdeling CDJA IJsseldelta.

Op de ledenvergadering van maandag jl. gaf Pieter Jan Dijkman van het Wetenschappelijk Instituut van het CDA een boeiende inleiding over het Gedachtengoed van het CDA.
Vervolgens zijn de hoofdpunten van het verkiezingsprogramma gepresenteerd. Het volledige verkiezingsprogramma, dat samen met inwoners en leden is samengesteld, zal medio december worden gepresenteerd. De procedure voor het vaststellen van de kandidatenlijst is inmiddels in gang gezet en de lijst met kandidaten uit heel Zwartewaterland zal binnenkort worden gepresenteerd.