17 januari 2018

CDA Zwolle kiest met lijst en campagne voor ‘peper in de stad’

Onder het motto ‘Kies voor peper in je stad, ga voor kansen’ gaat CDA Zwolle de gemeenteraadsverkiezingen voor 2018 in. Dit motto – refererend aan de kerk de Peperbus - presenteerde de partij tijdens haar Algemene Ledenvergadering in de Creatieve Coöperatie.

Met die kansen duidt CDA Zwolle vooral op aspecten als wonen, zorg en werkgelegenheid. Centraal daarbij staat de leefbaarheid; hoe we in Zwolle met elkaar omgaan. Nieuwsgierig en geïnteresseerd in elkaar en vooral gericht op het versterken van de verbindingskracht van de Zwolse samenleving. Daarnaast zien we de noodzaak voor het instellen van een ladder voor een duurzame stad; waarin we keuzes maken voor groen en gezondheid. Zonder vakmensen staat onze economie snel stil, juist op deze hardwerkende groep moeten we trots zijn en in investeren.

Dijken van Wijken ter inspiratie
“We willen met deze campagne-insteek mensen echt het thuis-gevoel in en rond Zwolle geven”, duidt lijsttrekker Jan Nabers. “Tijdens onze Dijken van Wijken-bijeenkomsten hebben we veel suggesties van wijkbewoners gehoord. Er gaat ontzettend veel goed in onze mooie gemeente, maar we kijken verder. Hoe houd je de groeiende stad duurzaam, leefbaar en aantrekkelijk voor jongeren én voor ouderen? Er liggen nog vele kansen op het gebied van wonen, werken en mobiliteit. Daar komen we in december in ons programma concreet op terug met visie en voorbeelden.”

Het energieke team is compleet
Op de kandidatenlijst staan nu 25 energieke en enthousiaste Christen Democraten. Tijdens de ledenvergadering is deze vastgesteld. De top-6 was al bekend en die is nu aangevuld. “We hebben een mooie mix van jong en oud, man en vrouw en evenwichtig verdeeld over de Zwolse wijken”, vertelt Nabers. “Wij zijn klaar om meer peper in de stad te brengen."

Definitieve kandidatenlijst CDA Zwolle
voor Gemeenteraadsverkiezingen 21 maart 2018

1. Jan Nabers (lijsttrekker)
  2. Margriet Boersma