07 april 2021

CDA Zwolle roept op om de terrassen te heropenen

De fractie van CDA Zwolle sluit zich aan bij de oproep van de burgemeesters van de vier grote steden (Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Amsterdam) én de voorzitter van het Veiligheidsberaad om de terrassen zo snel mogelijk te openen. De Zwolse fractie is van mening dat het niet meer uit te leggen valt dat mensen wel op een kleedje in het park mogen zitten, maar niet op het terras in de Zwolse binnenstad.

Raadslid Margriet Boersma: ‘’Vorige week toen het een aantal dagen mooi weer was, zag je de parken volstromen met mensen. De reden om de terrassen te sluiten – het beperken van het aantal reisbewegingen – is met het mooie weer niet meer te handhaven. Als de terrassen dicht blijven zullen de reisbewegingen plaatsvinden richting parken en andere openbare ruimtes. Deze drukte kan beter verspreid worden als de terrassen ook weer opengaan. Daarom zullen wij onze burgemeester oproepen zich aan te sluiten bij de oproep om de terrassen zo snel mogelijk te openen.’’