11 mei 2022

Maxim op werkbezoek bij Deltion en Landstede

Afgelopen maandag was Maxim van der Veen op werkbezoek bij Deltion en Landstede met tweede kamerlid Harry van der Molen. Samen gingen ze op pad om het gesprek aan te gaan over de toekomst van het onderwijs en het welzijn van de studenten.

'S ochtends waren Maxim en Harry bij Deltion. Zij werden welkom geheten door bestuursvoorzitter Thea Koster en het docententeam van de Entree en MBO 1. De gesprekken gingen over de in- en uitstroom van studenten en de toekomst van het onderwijs. Verder werdt de problematiek in de jeugdzorg aangekaart en waarom het belangrijk is om preventief te handelen als het gaat om jongeren. Ook heeft de studentenraad van het Deltion College input gegeven over de toekomst van het onderwijs.

'S middags waren Maxim en Harry welkom bij het Landstede. Het landstede heeft veel ideeën aangedragen om het schooltraject zo goed mogelijk voor de studenten in te richten. Hierbij is het vooral belangrijk dat lesprogramma's moderner worden en blijven meebewegen met de tijd. Hierbij is vooral benadrukt dat lessen buiten het lokaal en in de praktijk stimulerend werken voor jongeren.

Het was erg handig dat de koppeling is gelegd tussen lokale problematiek en landelijke wetgeving tijdens het scholenbezoek. Maxim en Harry hebben allebei veel input gekregen vanuit beide scholen waarmee ze aan de slag kunnen om het onderwijs te verbeteren.