09 maart 2021

Ongevallenoprit A28 Zwolle-Centrum krijgt definitief verkeerslichten na tientallen botsingen

Begin 2019 stelde fractielid Arjan Spaans namens CDA Zwolle al vragen aan het college van burgemeester en wethouders over het aantal ongelukken bij de betreffende A28 oprit. Dit resulteerde in een onderzoek, waarin onder meer via camera's het rijgedrag van automobilisten werd bestudeerd. Hieruit is gebleken dat veel bestuurders blind hun voorganger volgen en daarmee vergeten te stoppen voor de haaientanden. Ondertussen zijn er al zicht-verruimende maatregelen getroffen en worden bestuurders ook nogmaals geattendeerd op de voorrangsregels.

Om de kans op ongelukken nog verder in te perken geeft de gemeente aan dit jaar verkeerslichten te willen plaatsen voor het linksafslaand verkeer richting de snelweg. Spaans: "CDA Zwolle is blij te horen dat er actie ondernomen wordt. Tussen 2014 en 2019 vonden er alleen al 39 botsingen plaats. Met de toevoeging van verkeerslichten aan het pakket van maatregelen hopen we dat het aantal incidenten rap terug zal lopen."

Meer lezen? Bekijk het hele artikel op de website van De Stentor: https://www.destentor.nl/zwolle/ongevallenoprit-a28-zwolle-centrum-krijgt-definitief-verkeerslichten-na-tientallen-botsingen~a02408d6/