25 maart 2019

Zetel voor Zwolse in het Waterschap

Op maandag 25 maart is de definitieve uitslag bekendgemaakt van de waterschapsverkiezingen voor het nieuwe algemeen bestuur van Waterschap Drents Overijsselse Delta. Voor het CDA komt de Zwolse Miranda Wesselink in het algemeen bestuur. Ze stond op plek 4 maar zag vorige week hoe haar partij terug ging van 5 naar 3 zetels. Dankzij voorkeurstemmen (ruim 3.500) is ze een plek opgeschoven en daarmee heeft ze toch een zetel behaald.

Ruim 1.800 Zwollenaren hebben op Miranda Wesselink gestemd en ruim 1.700 inwoners uit andere gemeenten. Wesselink is heel blij dat ze in het bestuur komt en bedankt iedereen die op haar heeft gestemd. Ze wil de komende 4 jaar inwoners van de regio Zwolle betrekken bij het werk van het waterschap. “Het is belangrijk dat menen omzien naar elkaar en hun omgeving. Dat ze meepraten en hun steentje bijdragen. Ook bij onderwerpen waarover het Waterschap gaat”.

De andere 2 zetels van het CDA in het algemeen bestuur worden ingenomen door Henk Oegema uit Dalfsen (20.614 stemmen) en Gerrit Tuten uit Raalte (4.758 stemmen).

Van de 29 bestuursleden zijn er 17 nieuw. De fractievoorzitters van de verschillende partijen voeren binnenkort gesprekken over de vorming van het dagelijks bestuur. Dit dagelijks bestuur wordt in principe benoemd vanuit het algemeen bestuur.

-------------------------------------------------------------------------------

Voor meer informatie: