Dominic Suurling

Burgerraadslid

Dominic (24) studeert Politicologie aan de universiteit van Amsterdam en woont samen met twee huisgenoten in een studentenhuis in Assendorp. Daarnaast houdt hij zich bezig met maatschappelijke onderwerpen zoals jeugdzorg en mag hij ook graag voetballen of knutselen aan oldtimers.

Waarom ben je actief voor het CDA?
'Ik ben kandidaat voor het CDA omdat ik vind dat wij alle vrijheid moeten hebben - maar de verantwoordelijkheid die we naar elkaar hebben niet mogen vergeten. Zo vind ik dat het CDA een mooie brede partij is die de juiste mix heeft van het individu en het collectief. De maatschappij kan soms veel van ons vragen en niet iedereen kan altijd op elk moment bieden dat van ons gevraagd wordt en daarin moeten we elkaar bij helpen. Een stad dat ben je immers samen en Zwolle mooi houden zullen we dan ook met elkaar moeten doen.'

Waar wil jij je sterk voor maken in Zwolle?
'In Zwolle wil ik mij voor het CDA hard maken voor iedereen die het moeilijk heeft of die zich niet betrokken voelt bij de stad. Als het aan mij ligt is eenzaamheid onder ouderen verleden tijd en krijgen kinderen en jongeren in jeugdhulp niet alleen de zorg die ze nodig hebben, maar ook de warmte van een gezin. Daarnaast heeft Zwolle enorm veel potentie door haar geografische ligging maar hoe kunnen we dat ideaal benutten voor alle Zwollenaren? Wonen is al lang een bekend knelpunt en zo zijn er meer vraagstukken die daar mee te maken hebben waar graag een steentje aan bijdraagt. Iedereen moet zich Zwollenaar kunnen noemen, met of zonder dikke portemonnee.'

• Jeugdzorg

Wijken