Jan Nabers

Fractievoorzitter

Jan Nabers (54) woont samen met zijn vrouw Eta al bijna 30 in Zwolle Zuid. Samen hebben zij 3 volwassen kinderen. Jan is de afgelopen vier jaar al raadslid geweest voor het CDA. Hij woonde 2,5 jaar in Israël en heeft na zijn studie commerciële economie bij de Nederlandse Spoorwegen en de gemeente Zwolle gewerkt. Nu is Jan zelfstandig interim manager bij overheden en ondernemers. In zijn vrije tijd is hij regelmatig genietend op zijn racefiets, wandelend of hardlopend aan de Ijssel te vinden.

Waarom ben je actief voor het CDA?
'Voor mij is het CDA dé partij die kiest voor mensen die het moeilijk hebben om hen een steun in de rug te zijn, dé partij die kiest voor initiatieven van inwoners en het maatschappelijk middenveld met de vele verenigingen, instellingen en vrijwilligers én het is dé partij die kiest voor respect en verantwoordelijkheid. Bij het CDA ben ik al meer dan 15 jaar betrokken. Zeker in Zwolle zijn we een team dat met heel veel plezier en discussie samenwerkt. We bouwen als team samen aan Zwolle!'

Waar wil jij je sterk voor maken in Zwolle?
'Er zijn onvoldoende woningen voor mensen die tot € 50.000 verdienen. We de bouw binnen en buiten de huidige stadsgrenzen versnellen én 2 keer zoveel betaalbare woningen bouwen dan de afgelopen jaren. Daarnaast zet ik me in voor mensen die het door ziekte, armoede, eenzaamheid moeilijk hebben. De gemeente moet een schild zijn voor mensen die niet kunnen en mag aan mensen die niet willen stevig vragen dat ze een bijdrage leveren. Ook wil ik dat de gemeente je partner is. Regelmatig bellen of mailen inwoners mij met het signaal dat ze geen gehoor krijgen, niet teruggebeld worden of dat hun aanvraag wordt afgewezen zonder duidelijke uitleg. Dat moet echt anders!'

Wat is je portefuille?

• Financiën