Zwolle is een dynamische, aantrekkelijke gemeente met een rijk cultureel leven. We hebben een sterke economie en krachtig verenigingsleven. En… Zwolle is een gemeente met een menselijke maat. Een gemeente om te koesteren.

Dat is geen reden om nu maar achterover te leunen. Integendeel: er moeten huizen gebouwd worden voor de velen die in onze gemeente willen wonen. We moeten al het mogelijke doen om de klimaatcrisis het hoofd te bieden, om de biodiversiteit te  behouden en het groene buitengebied vitaal te houden. We willen mensen in onze  gemeente die die door armoede, laaggeletterdheid, schulden, moeite met de taal, lichamelijke of geestelijke beperkingen kwetsbaar zijn niet uit het oog verliezen. Ze moeten gesteund en geholpen worden om ook volwaardig mee te kunnen genieten van het goede dat de gemeente te bieden heeft.

Kortom, ook in de komende jaren is er werk aan de winkel. Het CDA Zwolle laat zich daarbij leiden door onderlinge solidariteit, het streven naar gerechtigheid, de gedeelde verantwoordelijkheid tussen overheid en individu en tenslotte het besef rentmeester te zijn van de aarde. In dit programma vindt u de thema’s die het CDA Zwolle de komende jaren belangrijk vindt. Prioriteit hebben daarin:

• Wonen: zorgen dat er voor iedereen die in Zwolle wil wonen ook een betaalbare  woning beschikbaar is.
  • Omzien naar elkaar: zorgen dat iedereen die een steuntje in de rug nodig heeft om waardig en volwaardig mee te doen in de samenleving die steun ook krijgt.
  • Een betrouwbare overheid: Een overheid die naast de burger staat, transparant is in zijn handelen en werkt op basis van vertrouwen.

Voor dit programma willen we ons in het gemeentebestuur inzetten. Steeds met het oog op het welzijn van de gemeente en al zijn inwoners.