Doneren

Met uw steun kunnen wij onze idealen omzetten in daden. Elk bedrag is welkom. Wij hopen dat wij op uw steun mogen rekenen!

CDA en ANBI

ANBI betekent Algemeen Nut Beogende Instelling. Een instelling kan alleen een ANBI zijn, als ze zich voor minstens 90% inzet voor het algemeen nut.

Een gift aan de plaatselijke CDA-afdeling is ook aftrekbaar.  De landelijke ANBI-verklaring geldt voor de Vereniging CDA en dus ook voor alle CDA-geledingen die daarbinnen vallen. De plaatselijke CDA-afdeling valt onder de Vereniging CDA, deze giften zijn dus ook aftrekbaar.

Lees hier verder...

Naast overboeken via iDEAL kunt u, als u dat liever doet, uw bijdrage ook overmaken door een bedrag te storten op bankrekening 14.09.316.19 ten name van Stg. Secretariaat CDA te Den Haag, onder vermelding van 'Donatie CDA'. Het IBAN nummer van deze rekening is: NL50RABO0140931619, en de BIC code is: RABONL2U.

Het CDA beschikt over een ANBI-verklaring, dat betekent dat de contributie van leden én vrijwillige bijdragen door de Belastingdienst worden aangemerkt als gift. Daarmee zijn de bijdragen vanaf een drempelbedrag belastingaftrekbaar. Dat maakt een bijdrage fiscaal aantrekkelijk.

Giften vanaf € 4.500

Het CDA is wettelijk verplicht giften van bedrijven en personen boven de € 4.500,- openbaar te maken in de financiële verantwoording van het CDA. Aan donaties aan het CDA kan geen enkel recht worden ontleend.

Voor meer informatie over schenkingen kunt u terecht op www.belastingdienst.nl.